Τα οφέλη της Yoga

 

Σωστή στάση σώματος-Δύναμη-Ισορροπία

Η γιόγκα βελτιώνει τη σύνδεση του νου και του σώματος, μας δίνει καλύτερη  επίγνωση του σώματός μας. Κατά τη διάρκεια της γιόγκα, μαθαίνουμε να κάνουμε μικρές, λεπτές κινήσεις για να βελτιώσουμε την ευθυγράμμισή μας. Επίσης μαθαίνουμε να δεχόμαστε το σώμα μας όπως είναι χωρίς κρίση. Η γιόγκα βοηθά στην καλύτερη ισορροπία και ευλυγισία, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη δύναμη και την αντοχή του σώματος. Τη μεγαλύτερη, ίσως, διαφορά που μπορείς να δεις στο σώμα είναι στη σπονδυλική στήλη και στη σωστή στάση του σώματός σου. Επιπλέον, λειτουργεί θεραπευτικά και ανακουφίζει σημαντικά από τους πόνους και τα πιασίματα. Η γιόγκα βοηθά στην καλύτερη λειτουργία του καρδιαγγειακού, ενδοκρινικού, νευρικού και ανοσοποιητικού συστήματος.

Αναπνοή

Αναπνοή σημαίνει ζωή. Είναι μια απλή εξίσωση, την οποία όμως δεν  αξιοποιούμε πλήρως.
Οι περισσότεροι από εμάς παίρνουμε ρηχές αναπνοές και δεν δίνουμε μεγάλη σκέψη για το πώς αναπνέουμε. Οι ασκήσεις αναπνοής γιόγκα, που ονομάζονται pranayama εστιάζουν την προσοχή μας στην αναπνοή και μας διδάσκουν πώς να πάρουμε βαθύτερες αναπνοές, που ωφελούν ολόκληρο το σώμα. Ορισμένοι τύποι αναπνοής μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην εκκαθάριση των ρινικών διόδων (χρήσιμες για άτομα με αλλεργίες) και ακόμη να ηρεμήσουν το νευρικό σύστημα, το οποίο έχει φυσικά και διανοητικά οφέλη από και έξω από το χαλάκι.
Η γιόγκα αυξάνει τη χωρητικότητα των πνευμόνων και τη δύναμη ζωής (prana) καθώς συντονίζουμε την προσοχή μας στην αναπνοή. Η βελτίωση της ικανότητάς μας να λαμβάνουμε περισσότερο αέρα αυξάνει την ενέργεια σε όλα τα κύτταρά μας.

Πνευματική & Ψυχική ευεξία

Οι περισσότεροι άνθρωποι έρχονται στη γιόγκα προκειμένου να αντιμετωπίσουν συγκεκριμένα προβλήματα όπως στρες , κατάθλιψη, πόνος στη μέση, αναπνευστικά προβλήματα, προβλήματα πεπτικού ή νευρικού συστήματος κλπ. Πολλοί από αυτούς μένουν πιστοί στη γιόγκα και μετά την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου προβλήματος, επειδή διαπιστώνουν όχι μόνο γενικότερη βελτίωση της υγείας τους, αλλά και ριζική αλλαγή της γενικής διάθεσης και στάσης απέναντι στον κόσμο και στα πράγματα. Κάποιοι μάλιστα, μέσα από την πρακτική γιόγκα, ανακαλύπτουν ένα νέο νόημα στη ζωή τους. Μέσα από την πρακτική εναρμονίζεται το σώμα και ο νους και αυτό το αποτέλεσμα μπορεί να το βιώσει κανείς στην καθημερινότητά του. Όταν είμαστε χαλαροί κατέχουμε δυναμική ενέργεια που δεν παρεκκλίνει. Έτσι δεν εμφανίζεται κανένα από τα γνωστά συμπτώματα του άγχους - ημικρανία, κούραση, υπερδιέγερση. Ταυτόχρονα, μέσα από την άσκηση στη γιόγκα, ο άνθρωπος αποκτά επίσης υγεία, ευτυχία, ηρεμία και γνώση, ως αποτελέσματα της προόδου. Κι αυτό τον ενθαρρύνει να συνεχίσει την πρακτική του. Αυτό συμβαίνει επειδή η γιόγκα είναι μια μέθοδος εσωτερικής εξερεύνησης, η οποία αναγνωρίζει την αλληλεξάρτηση του σώματος με το νου, και επιφέρει αρμονία σε όλες τις ανθρώπινες υποστάσεις, στη σωματική, τη διανοητική-συναισθηματική, την πνευματική.

Τα μαθήματά μας

Το Moksha Yoga Center Monastiraki προσφέρει ομαδικά και ιδιαίτερα μαθήματα όλων των επιπέδων και διαφόρων συστημάτων όπως Vinyasa Flow, Hatha Flow, Iyengar Yoga, Restorative & Prenatal Yoga. Η Yoga είναι για όλους!!! Βρες το σύστημα που ταιριάζει στις δικές σου ανάγκες! 

Vinyasa Flow

"Vinyasa" σημαίνει "τακτοποίηση με έναν ιδιαίτερο τρόπο". Είναι συνήθως χορογραφημένες πρακτικές με συνεχή ροή. Εδώ οι μαθητές μαθαίνουν να συγχρονίσουν την κίνηση με την αναπνοή τους και να μεταβαίνουν χωρίς διακοπή από τη μία στάση στην άλλη για την επίτευξη ισορροπίας στο μυαλό και το σώμα.
Απευθύνεται σε πιο προχωρημένους μαθητές.

Hatha Flow

Ha-tha σημαίνει ήλιος και φεγγάρι. Το σύστημα της Hatha Flow συγχρονίζει την κίνηση με την αναπνοή. Κλασικές στάσεις hatha ενωμένες με ροή και μερικές παύσεις για πρόσθετη διδασκαλία. Ακόμη περιλαμβάνει τη σωματική και ενεργειακή ευθυγράμμιση. Οι αναπνευστικές ασκήσεις (pranayama) και η βαθιά χαλάρωση εξασκούνται επίσης σε αυτή τη μέθοδο.
Για όλα τα επίπεδα.


Restorative Yoga

Η αποκαταστατική γιόγκα είναι ένας τύπος γιόγκα γνωστός για τη χαλαρωτική, ηρεμιστική και θεραπευτική δράση της. Έχει τις ρίζες της στη γιόγκα του B.K.S. Iyengar, ο οποίος ανέπτυξε μια γιόγκα που επιτρέπει στους φοιτητές να ασκούν χωρίς κανενός είδους ή πόνου. Αυτό εξελίχθηκε σε ένα ολόκληρο στυλ γιόγκα που θεωρήθηκε ιδανικό για όσους αναρρώνουν από τραυματισμούς ή ασθένειες.
Η αποκαταστατική γιόγκα έγινε δημοφιλής στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του 1970, κυρίως χάρη σε μια δασκάλα γιόγκα, Judith Lasater, η οποία ήταν η ίδια φοιτήτρια του Iyengar.
Εκτός από το ότι είναι δημοφιλές στους φοιτητές που αναρρώνουν από ασθένεια ή τραυματισμό, η αποκαταστατική γιόγκα θεωρείται ιδανική ισορροπία σε έντονους και αγχωτικούς σύγχρονους τρόπους ζωής.
Για όλα τα επίπεδα. 

 Iyengar Yoga

Η Iyengar γιόγκα είναι ένας τύπος της Hatha yoga και αναπτύχθηκε από τον B.K.S. Iyengar. Με βάση τα οκτώ σκαλοπάτια της γιόγκα, όπως περιγράφονται στα Yoga Sutras του Patanjali, υπογραμμίζει την ακριβή φυσική ευθυγράμμιση του σώματος μέσα σε συγκεκριμένες στάσεις.
Η Iyengar γιόγκα είναι ένα πειθαρχημένο σύστημα με προσεκτικά προγραμματισμένες και χρονομετρημένες ακολουθίες. Συχνά, βοηθήματα, όπως μπλοκ και ζώνες, χρησιμοποιούνται για να εξασφαλίσουν ότι οι μαθητές μπορούν να εξασκήσουν τις στάσεις με σωστή ευθυγράμμιση και να αναπτύξουν με ασφάλεια την πρακτική τους γιόγκα με την πάροδο του χρόνου.
Για όλα τα επίπεδα.


Prenatal Yoga

Μια τάξη γιόγκα για εγκύους επικεντρώνεται γύρω από την αναπνοή και τις σωματικές ασκήσεις και ενώ αυτό ισχύει και για τις περισσότερες άλλες τάξεις γιόγκα, τα προ- και μεταγεννητικά μαθήματα γιόγκα είναι δομημένα ειδικά γύρω από τις σωματικές και διανοητικές ανάγκες και τους περιορισμούς των εγκύων γυναικών.
Διανοητικά, μια εγκυμοσύνη μπορεί να είναι πολύ δύσκολη. Πολλές γυναίκες βιώνουν φυσικά αλλαγές στο σώμα τους κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη και αυτό μπορεί να είναι δύσκολο. Οι ασκήσεις αναπνοής και οι τεχνικές διαλογισμού που χρησιμοποιούνται στις προ- και μεταγεννητικές τάξεις επικεντρώνονται στη σύνδεση με το σώμα, η μεγαλύτερη συνειδητοποίηση των αναγκών και αλλαγών του, καθώς και η επαφή με αυτό καθ' όλη και μετά την εγκυμοσύνη.
Φυσικά, η εγκυμοσύνη είναι σκληρή δουλειά για το σώμα και οι τάξεις γιόγκα για την εγκυμοσύνη είναι ειδικά δομημένες για να είναι και ασφαλείς και ευεργετικές κατά τη διάρκεια και μετά την εγκυμοσύνη. Οι ασκήσεις και οι στάσεις λειτουργούν για την ελαφρά ενίσχυση του πυρήνα και τη μείωση των πόνων που προκαλούνται από την εγκυμοσύνη.
Μια προ-/μεταγεννητική τάξη γιόγκα θα περιλαμβάνει συχνά πολλές αποκαταστατικές στάσεις και απαλές εκτάσεις, δουλεύοντας με υποστυλώματα όπως μπαστούνια, μπλοκ και κουβέρτες για να υποστηρίξουν τις γυναίκες σε διαφορετικά στάδια της εγκυμοσύνης τους και εργασία αναπνοής για σύνδεση τόσο με το σώμα όσο και με το αγέννητο μωρό. Η γιόγκα κατά τη διάρκεια και μετά από μια εγκυμοσύνη θα βελτιώσει τον ύπνο και να ενισχύσει την ψυχική και σωματική υγεία.

 

Yoga practice is the best gift that you give to your self!

Moksha Yoga Center Monastiraki

Μιλτιάδου 14-16 (5ος όροφος), Αθήνα

(+30) 693-668-8106

mokshayogacentermonastiraki@gmail.com